Tuesday, November 02, 2010

Herfst

De echte herfst is laat dit jaar. En voor mijn gevoel ook niet zo intensief wat kleuren betreft. Ik kan dat altijd zien aan een klein boompje bij mij in de tuin, dat knalrood wordt. Een japanse acer. Tegen de tijd, dat ik doorhad dat zijn blaadjes verkleurden, was hij de meeste ook al kwijt. En die verkleuring mis ik echt nooit. Elk jaar worden daar braaf foto's van gemaakt. Omdat ie zo mooi is. Het is nu begin november, de beuken in de tuin verkleuren, maar hebben nog een heleboel blad. Ze zien er prachtig uit in deze toestand. Eigenlijk in elk seizoen wel, maar toch spant de herfst wel de kroon. Het duurt nu niet lang meer en dan zijn ze weer kaal. Dan is het hopen op de winter en sneeuw, waardoor ze weer een totale transformatie ondergaan. Kun je nagaan wat een plezier je aan een paar bomen kunt beleven. En de camera is dan geduldig.

No comments: